Urządzenia Infotaiment generacji piątej produkcji koncernu MOBIS

Import pojazdów z USA do Polski

Amerykański rynek samochodów jest bardzo atrakcyjny dla potencjalnych importerów z krajów Europy ponieważ oferuje szeroką gamę modeli oraz atrakcyjne ceny zwłaszcza uszkodzonych pojazdów. Kia Stinger to masowo importowany do naszego kraju samochód. Jest to globalnie niedoceniony model, który pod każdym względem jest interesujący. Oferuje ponadprzeciętne osiągi za rozsądne pieniądze.

Przystosowanie pojazdu do prawa panującego w Unii Europejskiej

Dostosowanie oświetlenia zewnętrznego do europejskich norm, potocznie zwane konwersją z USA na EU, nie sprawia problemu większości warsztatów. Jednak multimedia to inna kwestia. W Kii, w przeciwieństwie do BMW czy Mercedesa, nie ma możliwości zmiany listy wyświetlanych języków w kodowaniu pojazdu. Dla aut produkowanych przez VAG opracowujemy metodę zmiany regionu urządzeń Infotainment porównując oprogramowanie USA oraz EU szukając furtki w oprogramowaniu lub specyficznej procedury będącej poza zasięgiem autoryzowanych stacji obsługi, która pozwoli na instalację zmodyfikowanej wersji oprogramowania.
Kia w pojazdach sprzedawanych w latach 2017-2020 utrudniła Nam znacznie to zadanie, ponieważ urządzenia dla rynku północnoamerykańskiego produkuje koncern MOBIS, a dla europejskiego LG, co pozwala na bezużyteczny reverse engineering na poziomie poszukiwania cech wspólnych tostera i mikrofalówki (obydwa urządzenia grzeją, ale proces wytwarzania energii cieplnej jest zupełnie inny dla każdego z nich)...

MODUŁ INFOROZRYWKI GEN5: W JAKICH POJAZDACH GO ZNAJDZIEMY?

Kia wprowadziła do oferty urządzenia piątej generacji w roczniku modelowych 2016 dzieląc na trzy podtypy: Nawigacja Gen5 klasy standard oraz Nawigacja Compact Gen5 oraz Radio Gen5. Moduły tej klasy były montowane w różnych widełkach czasowych dla różnych modeli, ale przyjąć możemy, że było to nie później niż do MY20 w modelach aut: Carens, Ceed, Niro, Optima, Rio, Sorento, Sportage itd.

Porównanie list języków dla rynku USA oraz EU

Różnice między systemami MOBIS a LG

Potrzeba jest matką wynalazku, więc z rozmowy z moim przyjacielem, a dokładniej firmą TechMobil z Siedlisk Sławęcińskich, podczas której Tomek rzucił: "Może zrobimy Kię i Hyundai'e z USA?", na co odparłem: "Obaj znamy kogoś, kto to ogarnie!". Rezultatem tej rozmowy było stwierdzenie, że o realizację tego szalonego pomysłu zapytamy znajomego, który chce na ten moment pozostać anonimowy. Tomek doszukał się podstawowych informacji o możliwości ingerencji w OS interesujących Nas urządzeń, jest to Android 4.2.2 (Jelly Bean), a "Mózg" operacji zarwał wiele nocy rozgryzając składnię firmware'u amerykańskich radionawigacji, czego owocem jest oferowana przez Nas custom'owa wersja oprogramowania. Chapeau bas, Danielu!
Zapytasz pewnie co ja tu robię - ja tu tylko sprzątam :).

Zdjęcie poglądowe nr 3.
Menu ustawień, a dokładniej podmenu z informacją o obecnej wersji oprogramowania po wykonaniu przez Nas konwersji USA na EU

Funkcjonalności po konwersji

Podstawową hardware'ową różnicą pomiędzy radiami lub też radionawigacjami z USA a Europejskimi jest chipset radia AM/FM - przykładowo w Europie radio cyfrowe to DAB/DAB+ a w Stanach Zjednoczonych jest to Sirius pomijając już różne rastry dla poszczególnych rynków. Możemy zmienić zakres oraz skok stacji radiowych FM. Niestety, funkcje dodatkowe jak AF i RDS nie działają poprawnie. To utrudnienie najbardziej odczują miłośnicy długich podróży, którzy lubią słuchać ulubionych stacji radiowych. Fani streamingu muzyki prawdopodobnie nie zauważą tej niedogodności.

Zdjęcie poglądowe nr 3.
Widok radia FM w zmodyfikowanej wersji oprogramowania

Tryby jazdy i ich dostosowanie

Z ręką na sercu przyznamy, że nasze spolszczenie nie jest bez wad, a kolejną jest niezaimplementowana funkcja zmiany ustawień trybu jazdy Custom - co dla miłośników pełnej indywidualizacji pojazdu pod własne potrzeby będzie stanowić duży problem. Pracujemy nad tym zagadnieniem bez wytchnienia!

Zdjęcie poglądowe nr 4.
Ekran wyboru trybu jazdy Custom

Rozpoznawanie znaków drogowych po aktualizacji

Często ze strony potencjalnych klientów pada pytanie: "Czy funkcja czytania znaków drogowych będzie działała?" - już śpieszymy z odpowiedzią. W początkowych rewizacjach naszego oprogramowania nie byliśmy w stanie dostarczyć pełnej funkcjonalności. Pewnego wieczoru nasz "Mózg" doznał olśnienia i dopieścił swoje dzieło o integrację z fabryczną mapą nawigacyjną, co zaowocowało uruchomieniem funkcji rozpoznawania znaków drogowych przez kamerę asystentów jazdy - ale i tak polecamy skupiać się na drodze :).

Zdjęcie poglądowe nr 5.
Widok menu głównego.

Jak skorzystać z naszej usługi konwersji?

Oprócz indywidualnych stron naszych firm razem z Tomkiem prowadzimy dwie dodatkowe witryny, które są poświęcone osobno pojazdom marki Kia oraz Hyundai, gdzie w przejrzysty sposób przedstawiamy szczegółowo opisaną ofertę dla poszczególnych modeli pojazdów z podziałem na roczniki produkcji. W miarę możliwości prosimy przed bezpośrednim kontaktem o sprawdzenie obecnie zainstalowanej wersji oprogramowania w Twoim pojeździe, co ułatwi Nam określenie zakresu usługi oraz jej ceny.
Odwiedź nasze strony kianav.pl i hyundainav.pl, aby poznać pełną ofertę i skontaktuj się z nami już dziś!

Jak sprawdzić wersję oprogramowania w Kii Stinger? To bajecznie proste:

Zdjęcie poglądowe nr 6.
Będąc w widoku pupitu kliknij ikonę "All Menus".
Zdjęcie poglądowe nr 7.
Znajdź w menu ikonę "Setup" i kliknij w nią.
Zdjęcie poglądowe nr 8.
W nowszych wersjach oprowamowania w tym podmenu znajduje się ikona "General" - kliknij w nią - dla starszych wersji opis znajduje się niżej.
Zdjęcie poglądowe nr 9.
Wyślij nam zdjęcie z zakładki "SW Info/Update".
Zdjęcie poglądowe nr 10.
Starsze wersje oprogramowania w menu "Setup" posiądają ikonę "System Info" - kliknij w nią.
Zdjęcie poglądowe nr 11.
Wyślij nam zdjęcie z zakładki "SW Info".

KIA GEN5 - CO MUSISZ WIEDZIEĆ:

Wykonanie podstawowej usługi trwa około jednej godziny. Oferujemy także zmianę trybu wyświetlania znaków z USA na EU dla kamery asystentów jazdy MFC produkcji MOBIS/MANDO/TRW oraz wymianę tarcz licznika co wydłuża czas realizacji, a także podnosi jej cenę.

Jeżeli chcesz się zapoznać ze szczegółową ofertą dla systemów Inforozrywki GEN5 kliknij tutaj.

ZAPYTAJ NAS O OFERTĘ DLA TWOJEGO POJAZDU!

Konwersja multimediów to dla nas codzienność, a POLSKIE MENU to "must have" dla Ciebie! Aktywujemy funkcje dodatkowe, wykonamy aktualizację i doradzimy. Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz, e-mail lub telefon!