Systemy Infotainment drugiej generacji produkcji HarmanBecker/AISIN

VAG MIB2 High/Premium HarmanBecker/AISIN
Volkswagen Auto Group postawiło na dużą innowacyjność w systemach inforozrywki wprowadzając do swoich pojazdów opartych o płytę podłogową MQB (z niem. Modularer Querbaukasten) kombajny multimedialne pierwszej generacji M. I. B. (z niem. Modularer Infotainment Baukasten). Cała karuzela nowości dla aut segmentu C takich jaki Audi A3 III, Volkswagen Golf VII, Skoda Octavia III, Seat Leon III wystartowała w 2012 roku, a w późniejszych latach wszystkie pojazdy koncernu trwa do teraz.
Druga generacja, potocznie zwana MIB2 została rozwinięta o możliwość integracji ze smartfonami podłączając je przewodem USB do samochodu (funkcja może wymagać aktywacji). W pojazdach marki Cupra oraz Seat funkcja ta nazwana jest FullLink, w Skodzie SmartLink, a w Volkswagenie AppConnect:

Dodano także funkcję zautomatyzonego pobierania logotypów stacji radiowych z preinstalowanej bazy danych RSDB:

Nowością też jest podział na dwa główne rodzaje tj. STANDARD (produkcja Technisat/Preh lub Delphi) oraz HIGH/PREMIUM (produkcja HarmanBecker/AISIN AW). Różnią się one konstrukcją oraz oprogramowaniem, ale dla szarego użytkownika można wymienić kilka podstawowych różnic. Jednostki HIGH/PREMIUM w standardzie są wyposażone w gniazdo MOST oraz napęd DVD pozwalajacy odtwarzać filmy oraz wspiera odtwarzanie plików wideo w formacie MP4 z karty SD lub PenDrive (po małej modyfikacji także podczas jazdy, co nie do końca jest zgodne z literą prawa), czego nie uświadczymy w jednostkach STANDARD.

Kolejną różnicą jest to, że niektóre urządzenia HIGH/PREMIUM są wyposażone w modem LTE i gniazdo kart SIM pozwalające na komunikacje pojazdu poprzez internet z np. aplikacją mobilną danej marki. Podobnie jak w poprzedniej geneneracji MIB'ów urządzenia skonstruowane przez HarmanBecker/AISIN AW posiadają wbudowany dysk SSD w postaci 64GB kości eMMC, na której zapisywane są m. in. mapa, baza danych RSDB oraz Jukebox, tj. przestrzeń, w której użytkownik może zapisywać pliki multimedialne:

Ciekawą innowacją jest możliwość sprzężenia MIB'a z cyfrowym licznikiem potocznie zwanym VirtualCockpit, na ekranie którego można wyświetlić mapę satelitarną oraz różne warianty wizualizacji wskaźników, który użytkownik może dopasować pod własne wymagania. Wszystkie moduły 5F High produkowane dla marek Cupra, Seat, Skoda oraz Volkswagen mają obsługę liczników w omawianej wersji AID, niestety Audi, Bentley, Porsche wymagają jednostki w specjalnej wersji sprzętowej.

W tym artykule skupimy się na urządzeniach produkowanych przez firmę HarmanBecker lub sprzedawane na rynem japoński ze znakiem towarowym AISIN. Urządzenia te były montowane w pojazdach marek Audi, Bentley, Porsche, Seat, Skoda, Volkswagen.
Podział jednostek na wersję Premium/High jest moim zdaniem iluzoryczny, bo finalnie oprócz rozdzielczości ekranu nie różnią się one praktycznie między sobą - jedynie w przypadku oferty dla Audi możemy wyróżnić te obsługujące liczniki typu VirtualCockpit oraz pozbawione sprzętowo tej możliwości. W końcowych rocznikach produkcji producent pokusił się o wypuszczenie serii urządzeń, gdzie zmionowo procesor graficzny produkowany przez nVidia na chip oferowany przez QualComm, co wyraźnie przełożyło się na prędkość działania interfejsu HMI.

Jak odróżnić MIB'a STD (Delphi/Technisat) od High/Premium?
Bardzo prosto - jeżeli fabryczna nawigacja działa bez włożonej karty SD z mapą do jednostki 5F, to Twoje urządzenie zostało wyprodukowane przez firmę HarmanBecker.
Stworzenie opisu obsługiwanych funkcji nie jest takieg proste z uwagi usunięciu na etapie produkcji oprogramowania pewnych funkcji z interfejsu HMI dla poszczególnych marek pojazdów, ale to co najbardziej interesuje użytkownika końcowego, czyli Apple Carplay (wszystkie marki) oraz Google AndroidAuto (z wyłączeniem Bentley) są obsługiwane przez praktycznie wszystkie pojazdy, a archaiczna funkcja MirrorLink zarezerwowana jest dla Cupr, Seatów, Skód i Volkswagenów. Absolutnie wszystkie pojazdy wyposażone w opisywane w tym artykule MIB'y obsługują funkcję nawigacji fabrycznej, którą w prosty sposób można uruchomić oraz w razie potrzeby uaktualnić.


Masz pojazd sprowadzony spoza Unii Europejskiej? To nie problem!
Oferujemy możliwość wykonania w Naszej firmie pełnej konwersji Twojego pojazdu, która umożliwi Ci bezproblemową rejestrację w Polsce. Dostosowujemy oświetlenie do panujących w Naszym kraju standardów oraz wgramy dedykowane dla EU oprogramowanie do systemu Infotainment/licznika. Chcesz Nam zadać pytanie - skorzystaj z formularza kontaktowego lub zadzwoń!


NAJCZĘSTSZE USTERKI:
Pomimo tego, że te radionawigacje są uważane w środowisku za praktycznie bezawaryjne, to czasem borykają się z problemami programowymi oraz sprzętowymi. Pierwsze rewizje sprzętowe, podobnie jak w pierwsza generacja MIB'ów produkodukcji HarmanBecker, cierpią na zanikający dźwięk z głośników lub niedziałający mikrofon zestawu głośnomówiącego - naprawa tych usterek dla wprawnego elektronika to prosta robota.
Problemów programowych może pojawić się kilka, a są to między innymi:
- fabryczna nawigacja zawiesza się na 11% ładowania bazy danych nawigacyjnych,
- urządzenie nie uruchamia się - pojawia się tylko czarny ekran,
- zawiesza się na logo startowym,
- resetowanie się w różnych okolicznościach.
Ich usunięcie dla doświadczonego serwisu nawigacji fabrycznych nie stanowi problemu, więc jeżeli borykasz się z którymś z Nich poszukaj polecanej firmy w Twojej okolicy.

NASZA OFERTA:
Jeżeli chcesz się zapoznać z Naszą szczegółową ofertą dla MIB2 HarmanBecker/AISIN z rozgraniczeniam na poszczególne marki to kliknij w odpowiedni link:
Audi: MMI,
Bentley: Infotainment System,
Porsche: PCM4.0, PCM4.1,
Seat: Navi System Plus,
Skoda: Columbus,
Volkswagen: Discover Pro.
ZAPYTAJ NAS O OFERTĘ DLA TWOJEGO POJAZDU!
Konwersja multimediów to dla nas codzienność, a POLSKIE MENU to "must have" dla Ciebie! Aktywujemy funkcje dodatkowe, wykonamy aktualizację i doradzimy. Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz, e-mail lub telefon!